Nucleus og Fabel fusjonerer

Kommunikasjonsbyrået Nucleus og reklamebyrået Fabel inngår strategisk samarbeid. Formålet er å styrke tilbudet til kundene.



Reklamebyrået Fabel ble etablert november 2007 av seks tidligere medarbeidere i TIBE United. Byrået ledes av Roger Pihl. Kommunikasjonsbyrået Nucleus består av 19 medarbeidere. Byråene vil utgjøre et komplett kommunikasjonsmiljø med 25 mennesker, heter det i en pressemelding.

– Kommunikasjon er mangefasettert, og en bedrifts grensesnitt mot kunder og omgivelser er mer omfattende og utfordrende enn noen gang. Desto viktigere er det å fremstå med ett uttrykk. Med Nucleus med på laget kan vi tilby våre kunder et helhetlig tjenestetilbud for enhetlig kommunikasjon i alle flater og kanaler, sier daglig leder Roger Phil i Fabel (t.h.).

Samarbeid eller oppkjøp Byråleder i Nucleus, Atle Hommersand, forteller at valget sto mellom et tett samarbeid eller et oppkjøp.
– Fabel bidrar til en generell styrking av strategisk kommunikasjonskompetanse, samtidig som de tilfører oss flere strenger å spille på i forhold til reklame. Nucleus er et fullservice kommunikasjonsbyrå som leverer integrerte og helhetlige kommunikasjonsløsninger. Stadig oftere blir vi involvert i reklameprosesser, og vi sto overfor et valg om å ekspandere dette fagområdet selv, kjøpe noen, eller samarbeide tett med noen. Vi valgte det siste, sier Hommersand.

Nucleus og Fabel er selvstendig organisert i hvert sitt aksjeselskap, men partnerskapet og fellesskapet symboliseres gjennom lik visuell profil.