Slakter kampanjen til Politiet

Ingebrigt Steen Jensen mener den nye kampanjen til Politiet bommer. Å være sur og sint er ikke måten å vekke nasjonal sympati på, sier Steen Jensen.

Tidligere i år kunne Kampanje fortelle at Politiets Fellesforbund skulle i gang med en reklamekamapanje verdt fem millioner kroner. Bak Kampanjen står reklamebyrået Ludens og pr-selskapet Gambit H&K.

Ingebrigt Steen Jensen mener at kampanjen har lagt seg på helt feil toneleie, når målet er å vekke sympati.
– Strategien er veldig lite egnet til å vekke begeistring og positivitet, selv om det faglige er helt utmerket, sier medeier av Dinamo Kommunikasjonshus Ingebrigt Steen Jensen til VG.

Han får støtte av Geir Bjørlo i pr-selskapet Geelmuyden Kiese, som kaller det en sutrekampanje.
– Dette er paradoksenes kampanje. Å være politi er en av de mest fysisk og psykisk krevende yrkene i landet. Et topptrent politikorps er ikke troverdig som en av samfunnets svakere stilte grupper, spesielt siden de er så resurssterke at de kan bruke fem millioner kroner på en offentlig sutrekampanje. Arne Johannessen har ropt «ulv ulv» de seneste syv årene. Jeg har gått lei og reagerer knapt lengre, selv om jeg absolutt synes politiet fortjener høyere lønn, sier han til VG.

Artikkelen er også publisert på Kampanje.