Fartsfylt på flystripa

Cadbury's følger opp den allerede legendariske Gorilla-filmen med noe ganske annet. Se filmen her.

13174 e1e50 original

Den britiske melkesjokoladeprodusenten Cadbury's har kommet med en oppfølger til filmen der en gorilla slår trommer til melodien av Phil Collins' «In The Air Tonight».

Den halvannen minutt lange filmen ble skutt over periode på seks netter ved en flyplass i Mexico. Den består av et storslagent, 800 meter langt kappløp mellom forskjellige opp-pimpede flyplasskjøretøy, opplyst av 200 blå sidelys.

Motsatt av «the hard sell»
Det er et lite enmannskjøretøy som spiller hovedrollen som underdog, og den må kjempe om førsteplassen med doninger som baggasjebiler, lastebiler og motoriserte trapper.
– Det gikk opp for oss at «Gorilla» hadde et gåtefullt, bortimot tilfeldig element ved seg som gjorde at publikum tok den til sitt hjerte, samtidig som den genererte masse debatt på nett. Det er en effekt vi ville forsøke å gjøre enda mer eksplisitt denne gangen. Det er som å si: «Ikke fortell til folk at du er morsom. Fortell dem vitsen», sier Phil Rumbol, Cadbury's markedsdirektør, til Brand Republic.

– Dette er det motsatte av «the hard sell», og handler om å levere moroa der og da, legger han til.

Rumbol opplyser at «Glass and a Half Full Productions» kommer til å bli en langvarig kampanje, med muligheter for å «spre seg videre innenfor forskjellige sjangre enn film.»

Reklamefilmen blir musikalsk ledsaget av Queens «Don't Stop Me Now». Den ble produsert av Blink, en produksjon som holdt 140 mennesker i arbeid.

Se filmen her. (Klikk på «Trucks» og deretter «Watch the ad».)