Flere rynker for Vuitton

De eldre er mye på farten. Og selv gamle rockehelter som Keith Richards trenger vesker å pakke plektere og andre små nødvendigheter i.

11987 52d2b original

En tredje annonse er sluppet i fotograf Annie Liebowitz' kampanje for veskemaker Louis Vuitton, en kampanje utviklet av Ogilvy & Mather.

Først møtte vi Gorbatsjov i en taxi i fart forbi det som var berlinmuren, dernest Catherine Deneuve på en togstasjon, med baggasjen som sitteutsyr. Nå er det Rolling Stone's Keith Richards som opptrer i et element han er svært godt kjent med: Hotellrommet.

«Some journeys cannot be put into words,» lyder slagordet for hele kampanjen.

Ifølge Le Monde har en rekke prominente folk takket nei til å være med i kampanjen, blant andre Natalie Portman (som nekter å bruke lær), Nelson Mandela og Bill Clinton.

Administrerende direktør i Louis Vuitton, Bernard Arnault (verdens 7. rikeste mann) er lite konkret når han snakker om kampanjen:
– Keith Richards er tidløs. Han er uten tvil et ikon og har reist gjennom landskap jeg selv aldri vil oppleve.