Klar med BollyVolkswagen

Try reklamebyrå har laget ny profilfilm for Volkswagen Passat under konseptet «Komfort du fort kan venne deg til». Innspillingen ble gjort i Indias Bollywoodmiljø.

For et drøyt halvår siden utlyste produksjonsselskapet Paradox en idekonkurranse, med filminnspilling i Indias myldrende svar på Hollywood som premie.

Det var Petter Bryde og Thorbjørn Ruud fra Try reklamebyrå som vant konkurransen, med et manus for Volkswagen. Kunden fikk dermed en relativt billig storproduksjon i fanget (300.000,-), etterarbeid hos Punch og visning på kino fra Capa for 1 million kroner, i tillegg til en kvart million til TV-visning på TVkanalen FEM. Vaksinasjon av og Bryde og Ruud følte også med i premiepakken.

400 mennesker på settet
– Det var en utrolig positiv opplevelse, og vi var vel alle ganske overrasket over hvor flinke og proffe filmarbeiderne der nede er. Det var 150 i staben og 150 statister, og ofte var det over 400 mennesker på settet, forteller prosjektleder Jannecke Østvold fra Paradox.

Innspillingen foregikk i India, i en landsbyen Bhor Wada, 5 timer unna Mumbai.

Team i Try har vært AD Thorbjørn Ruud, tekstforfatter Petter Bryde, Prosjektleder Cathrine Wennersten og konsulent Morten Polmar.

Ansvarlige hos Volkswagen var Irene Solstad og Petra Söder. Produksjonselskapet har vært Paradox og regi Arild Frøhlich og Andreas Riiser, prosjektleder Jannecke Østvold og produsenter er Gry Sætre og Stein Bruno Kva

b81a4b0f-f88b-46af-97d9-ac88d6f41ba4.mpg