Ekte engasjement

Regissør og kunstner Harmony Korine har laget en Budweiser-film på oppdrag fra Fallon London.

6345 94d09 original

Korine, som blant mye annet er medskribent på «Kids» og har regissert provokasjonsrike filmer som «Gummo», «Julian Donkey-Boy» og «Mister Lonely», har i filmen trommet sammen et band av alternative Nashville-musikere som jammer til sekstitallskuriositeten «Popcorn» (av Hot Butter), med plystring og tomme Budweiser-flasker.

Det skal finnes ytterligere to filmer, en med bandet som jammer, og en tredje der de spiller Salt'n'Pepa-hiten «Push It».

Dette er ifølge The Guardian kickoff til kampanjen «True Dedication».

Både Korine og Fallon har vekket vårt engasjement med gode reklamefilmer tidligere. Denne gangen sitter vi foreløpig på gjerdet. Plystring og jamming på flasker er muligens «ekte», men spesielt imponerende eller engasjerende er det ei.