Foreslår alternativ byrårangering

Alf Bendik Bendixen ønsker seg en reell kåring av landets beste byråer, blant annet basert på priser, kunderegnskap og økonomisk resultat.



Byråprofil er helt OK, men markedsføres under feil navn, mener Alf Bendik Bendixen, tidligere byråleder i Hei! reklamebyrå og Bendixen, Schelderup-Lund & Partners, nå selvstendig aktør i Brand New Planning.
– Det er ikke mulig å rangere Norges beste reklamebyråer basert på intervjuer med ca 150 annonsører. Mange av spørsmålene i undersøkelsen er det helt umulig for 150 annonsører å ha kunnskaper om, skriver Bendixen.

Bendixen lanserere ideen om en ny kåring, der alle data er objektive og kriterene likner mer på de som er brukt i verdens mest prestisjetunge byråkåring, Gunn Report (vår sammenlikning).

Han foreslår at disse kriteriene inngår:
– Tilvekst av nye kunder
– Frafall av kunder
– Antall priser i nasjonale og internasjonale kreative konkurranser
– Antall priser i Stella
– Økonomisk resultat

Les hele innlegget her.