Hver eneste dråpe
Wieden + Kennedy har laget en kampanje for Hondas «miljøbiler», som i seg selv er høyst miljøfiendtlig.
Wieden + Kennedy står bak hele Hondas perlesnor av reklamesuksesser de siste årene. Fremover er det kampanjen «Drive every drop» som gjelder.
Kampanjen er ikke fullstendig i gang – så skjer først i mai. Men en kampanjeweb og en animasjonsfilm er klar.
Tanken er at du og alle andre som befinner seg på kampanjenettstedet skal «donere» dråper med drivstoff og å bestemme retning og fart på hondabilene ute i trafikken. Senere skal man kunne følge bilene gjennom blogger og webfilmer.
Mye gode tanker her altså, men vi klarer ikke å unngå å irritere oss over den merkelige logikken bak kampanjen – at biler som kjører miljøvennlig skal tynes til siste dråpe. Med dagens begrensede teknologi vil miljøfordelene således forsvinne temmelig fort.
(Via morgenutgaven.com)