Nostalgisk Sølvtaggen til Freia

Freia har tidligere gjort seg bemerket i Sølvtaggen. Denne måneden klarte selskapet det igjen.



Nettsiden «Alt kan skje i et lite stykke Norge» klatret til topps blant de 12 innsendte bidragene for mars, godt hjulpet av Virtual Garden Screenplay og Voyage.

Freia-kampanjen er utformet som et brettspill hvor man skal hjelpe rollefiguren Johan å komme seg til toppen av fjellet for å hente den beste melken i Norges land, som skal brukes i Freia Melkesjokolade.
– Selv om juryen hadde enkelte kommentarer på at interaksjonsløpet er litt rotete og at det kunne vært tydeligere hva man skal gjøre til enhver tid, var alle enige om at dette bygger merkevaren melkesjokolade på en fortreffelig måte, uttaler jurymedlem Frank Undheim.

Allerede en måned etter lansering hadde spillet over 125.000 unike brukere, som hadde brukt gjennomsnittlig 15 minutter på nettstedet.

Chickvertising I tillegg til vinnerbidraget lot juryen seg også imponert over Hei! Reklamebyrå og Jimmy Royals bidrag for Det Nye. Hederlig omtale for mars går til «En jentegreie». Juryen var enig om at dette var en fin og gjennomført interaktiv løsning basert på den klassisk «test typen din»-artikkelen i papirutgaven til Det Nye, for Det Nye

Teamet bak månedens vinner bestod av:
Screenplay: Øivind Kristiansen, Maria Buer, Knut Sverre, Morten Bergqvist, Linda Tillier. Voyage: Karl Petter Knutsen, Magne Hage, Jørn Kinderås, Maria Lima

Se månedens vinner her.

Se månedens hederlige omtale her.

Resten av listen ser slik ut:

3. plass – Best i test, McCann
4. plass – Krifa, Tribal DDB
5. plass – Finn.no, Kitchen