Q bytter til rødt beite

Q-meieriene har valgt designbyrået Bleed for å revitalisere sine produkter og å skape vekst.



– I Q lever vi etter noen helt sentrale verdier der «nytenkning» og «utfordrer» står sentralt. Bleed har forståelsen for hvordan vi på en nyskapende måte kan utfordre, men samtidig beholde en strategisk forankring i kommunikasjonen mot markedet. Vi følte derfor Bleed var et naturlig valg for oss, sier Kari Mette Gausdal Selle, som har tittelen Category Manager i Q, i en melding.

Q har siden stiftelsen i 2000 vokst seg til å bli en reel utfordrer i bransjen. Fremover blir design som virkemiddel et sentralt grep for vekst.
– Bleed har lenge sett på emballasje som et spennende område der vi kan utfordre normene og flytte noen grenser. Tradisjonelt er det vanskelig da få tør å utfordre sin målgruppe til å tenke nytt. Q har allerede vist at de lever etter sine verdier, de tør utfordre og de er åpne for nytenkning. Jeg er derfor spesielt stolt over at vi får mulighet til å få jobbe med Q, sier Kenneth Pedersen, daglig leder i Bleed.

Teamet som skal utarbeide de første designkonseptene er Kreativ leder Kjetil Wold, Senior designer Dag Solhaug, designer Astrid Feldner og Fredrik Melby og prosjektleder Katrine Haug.