Nordskar lager lederlektyre

Byrågründer Nils Petter Nordskar starter opp eget næringslivsmagasin rettet mot ledersjiktet. «Ideer» lanseres på papir og internett til neste år.



Ifølge Dagens Næringsliv regner Nordskar med å bruke mellom to og fem millioner på bladet «Ideer».
– Selv om jeg har vært med inn i internettalderen, er jeg en voksen mann som føler at papiret ikke er dødt ennå, sier Nordskar til DN.

Nordskar er veteran i byråkretser etter sin mangeårige karriere i Nordskar & Thorkildsen, Leo Burnett og Virtual Garden. Den senere tiden har han drevet selskapet Innoventure.
– Jeg har savnet et magasin som er skrevet for næringslivet og handler om kommunikasjon. Men det blir ingen «nussevurderinger» av fine logoer, sier han.

Bladet skal ikke gis ut i samarbeid med noe eksisterende mediehus, men av Nordskar og Innoventure Capital, som eier en liten post.