Vant stort i Webby awards

Konkurransesesongen har allerede gjort MediaFront rike på priser. Nå har digitalbyrået blitt æret i Webby Awards med jobber for Uteseksjonen og Kreativt Forums Stellakonkurranse.

12136 9c869 original

Webby awards er alle onlinereklamekonkurransenes mor. Konkurransen priser nettsider og -løsninger, med to priser i hver kategori: The Webby Award og The People's Voice Award.

MediaFront vant to Webby Awards for sin jobb for Uteseksjonen, én i kategorien Website og én i kategorien Interactive Advertising. Jobben er utviklet i samarbeid med Kitchen reklamebyrå.

I sistnevnte kategori vant MediaFront både Webby Award og The People's Choice Award med «One Minute Analysis», utviklet i samarbeid med McCann for Kreativt Forums Stellakonkurranse i 2007.

Også jobbene «SOL comments» for SOL og «Se min kjole» for Fretex var nominert. Jobben for Fretex er også utviklet i samarbeid med Kitchen og Einar film. Byrået hadde hele fem nominasjoner i Interactive Advertising og ble med det byrået i verden med flest finaleplasser i kategorien.

Webby Awards arrangeres av The International Academy of Digital Arts and Sciences. Konkurransen oppsto i 1996, da nettet fremdeles var i støpeskjeen.

Prisene deles ut 8. juni i New York.

Se vinnerne her:

One Minute Analysis
Try drugs

MediaFront har tidligere i år vunnet i Andy Awards og Art Directors Club, og er i tillegg innlemmet i Communation Arts Interactive Design Annual.