Student-action!

Westerdalselever fikk frie tøyler i en reklamefilm for Oslo Kino.

6818 75051 original

Folk som løper i panikk gjennom Birkelunden, asfalt som sprekker opp og biler som flyr gjennom lufta.

Dette er bare noen av elementene i en actionreklame tre studenter ved Westerdals School of Communication har laget for Ringen, den nye kinoen overfor Birkelunden. Neste uke åpner kinoen på den gamle ringnestomta.
– Det er ikke så mange filmer i Norge som lages med så mange spesialeffekter, forteller Håvar Karlsen, som sammen med Morten Sommerland og Magnus Rye står bak filmen.

Talent og teknikk Kinodirektør Geir Bergkastet er imponert over hva studentene har fått til.
– Jeg var veldig spent på hvordan de hadde tenkt å løse katastrofeeffektene. Jeg vet hvor mye arbeid og ressurser som kreves for å få til et tøft, troverdig uttrykk. Her er det åpenbart mye bra talent og teknikk som har jobbet godt sammen.

De tre studenten fikk blanke ark av Oslo Kino til å lage en reklamefilm som skal sendes på kino.
– Jeg ville bruke studenter til å lage reklamefilmene, fordi studentene selv er midt i målgruppen for den nye kinoen og derfor har de beste forutsetninger for å kommunisere budskapet til andre unge voksne, forteller Bergkastet.

Filmen er én av tre filmer studentene har laget for Oslo Kino.

Se filmen i større format her.