Intens Urge

Inspirert av brukerkommentarer om «lua på snei»-kommunikasjon, gir Initiative Universal oss innblikk i den videre kampanjen for Urge Intense, samt en rapport om hvordan det har gått hittil.

11198 56fa7 original

Mandag skrev kreativtforum.no om kampanjen der åtte graffitikunstnere i to uker framover skal dekorere tomme reklameboards midt i bybildet i Oslo, noe som medførte mild latterliggjøring i brukerkommentarfeltet.

Men Urge Intense graffiti boards er bare en liten del av lanseringskampanjen, med www.urgeintense.no som hub for konseptet, forteller Preben Alexander Lugg i Intiativ Universal Media.
– Her skal det samles filmklipp frem til august, hvor 10 av disse klippene vinner et GoPro Camera hver. Deler av materialet går videre til neste fase der vi lanserer et unikt browserbasert redigeringsprogram for lyd og bilde. Her skal målgruppen produsere den første Urge Intense-reklamefilmen, forteller han.

I kampanjen fokuseres det på noen av de kjernegruppene som har vært en viktig del av historien til Urge.
– De miljøene vi samarbeider direkte med er valgt på bakgrunn av evne til å påvirke med stor kredibilitet, på tvers av flere miljøer og kulturer. Så langt har lanseringen oppfylt alle forventninger og mål. Vi opplever stor viral forbruker -og mediegenerert oppmerksomhet, som skal bli spennende å følge fremover.

Lugg oppfordrer også lesere av kreativtforum.no til å gå på Kingsize.no, for en god indikasjon på hvordan kampanjen har blitt mottatt av målgruppen.