Ny kurs med Neue på laget

Norges Rederiforbund får ny visuell profil, som skal utvikles av Neue Design Studio.



Siden 1933 har dagens logo satt sitt preg på den visuelle kommunikasjonen fra Norges Rederiforbund.
– Det mangler ikke på ambisjoner når vi nå skal gå i gang med å utvikle noe helt nytt, sier daglig leder i Neue Design Studio, Gørill Kvamme Nygaard.

Norges Rederiforbund har definert nye, strategiske hovedmålsettinger frem mot 2015, og den nye visuelle profilen har i oppgave å speile og forsterke disse. Som en av verdens største sjøfartsnasjoner har Norges Rederiforbund en lang og tradisjonsrik historie som må ivaretas. I forbindelse med 100 årsjubileet er tiden inne for å rette blikket fremover og på forbundets og næringens fremtidige rolle og samfunnsansvar.
– Neue blir ekstra trigget når målsettingene er så tydelig definert og vi kan jobbe ut en profil vi kan måle effekten av, sier Kvamme Nygaard.

Hverken opplagte eller klisjeaktige. – Vi er trygge på at Neue kan bistå oss med å skape nye og relevante løsninger som hverken er opplagte eller klisjeaktige. Begge parter er opptatt av at profilen skal være et kommunikasjonsverktøy som må fungere både strategisk, emosjonelt og ikke minst funksjonelt for at det fortjener merkelappen «vellykket», uttaler kommunikasjonsdirektør Håvard Aagesen i Norges Rederiforbund.

Profilen skal være klar til 100 årsmarkeringen i september.