Bates til topps i Sølvmikken

Sjelden har radiojuryen forstått mindre av hva som ble sagt i vinnerspotene, denne gang fra Bates. Værmeldingene på gresk og spansk skal lokke reiselystne nordmenn til restplass.no.



Juryen uttaler følgende om maivinneren:

«En relativt klar vinner i en heller slapp radiomåned. To spotter som med sin enkelhet og klare idé lokker frem reiselyst hos juryen. Autentiske værmeldinger fra fjernere himmelstrøk er akkurat så mye som skal til for å gjenskape den gode følelsen man får når man er på ferie og lytter til radio på hotellrommet eller i leiebilen. Stort pluss for en kort, men klar voice. For som en person i juryen uttalte: ‹Jeg ville jo klikket meg rett inn på restplass.no etter å ha hørt dette her! Herlig!›»

Byrå: Bates United
Kunde: Restplass.no
Team: Paul Rigault, Ola Øverlid, Lars Holt, Kim Taanevig og Pekå Halvorsen.
Produksjonselskap: Sagveien Resort
McCann tok resten.

Både andre- og tredjeplassen gikk til McCann for to ulike spoter, der også sølvet dreide seg om reiseliv. Sølvet ble månedens «Cannesdidat».

Sølv. Juryen har følgende å si om andreplassen:
«For en flott innsikt! Alle kjenner seg jo igjen i denne ferien man skulle unt seg her hjemme i Norge – men som man likevel stadig utsetter. Så hvorfor ikke bare bestille? Fin timing på dramatiseringen, noe som gjør at man garantert får med seg poenget, samtidig som man aldri rekker å bli lei. Juryen synes også valget av en lettbeint og atypisk voice fungerer fint, men at det denne voicen sier dessverre blir for langt og omfattende. Avsenderen har for øvrig en herlig pay off som høstet mye skryt!»


Byrå:McCann
Kunde: Widerøe
Team: Annette Kriszat , Jeppe Christoffersen
Produksjonselskap: Sagveien Resort

Bronse. Juryen uttaler: «En veldig annerledes og litt pussig spot tar tredjeplassen denne gangen. Her blir vi fortalt at for den som hører dårlig, kan selv de mest hverdagslige situasjoner bli en utfordring – ja, på linje med en hørselstest, altså. Smart valg av en tydelig situasjon i dramatiseringen, selv om juryen er litt uenige om hvorvidt dette grepet og denne ideen lander fjellstøtt eller ei. Uansett holder det til en finfin bronse.»

Byrå: McCann
Kunde: Hørselshemmedes Landsforbund
Team: Geir Florhaug, Frank Standal Dybhavn
Produksjonselskap: Verdens Sterkeste Mann

Hør alle spotene på gullmikken.no

Foto: Santorini 2 (stock photo by chris1961)