Crispin Porter + Bogusky kjøper Daddy

Det svenske nettbyrået Daddy skifter navn og blir det amerikanske byråets forlengede arm i Europa.

Crispin Porter + Bogusky er et av USAs aller mest toneangivende og mektige byråer, med kunder som Burger King, BMW, Volkswagen og Microsoft på kundelista.

Byrået har samarbeidet med Göteborg-baserte Daddy i flere år om jobber for blant annet Burger King og Microsoft. Nå skal CP+B styrke posisjonen i Europa med base fra Sverige. CP+B sluker hele byrået, men Daddy vil ikke ut med kjøpesummen, skriver svenske Dagens Media.

Ifølge byråleder Gustav Marnter har CP+B mistet attraktive oppdrag i Europa fordi nærværet her ikke har vært sterkt nok.

Daddy oppsto som selskap i 2000 med Jonas Hedeback, Gustav Martner og Björn Höglund i spissen. I dag teller de 54 medarbeidere og har kunder som Heinz, SAS, Philips, Capio, TeliaSonera og Autodesk.

Les mer om oppkjøpet i Dagens Media og Resumé.

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.