Kommunikasjonsros til regjeringen

Norske kommunikatører mener Regjeringen har vært best på å kommunisere om finanskrisen, mens IKEA og Utenriksdepartementet er kåret til de beste på kommunikasjon i Norge.

Samtidig kårer kommunikasjons-, informasjons- og markedsføringsbransjen for andre året på rad IKEA og Utenriksdepartementet til de beste på kommunikasjon i Norge. Det kommer frem i en undersøkelse som rekrutteringsselskapet Hammer & Hanborg har utført.

Tydelig kommunikasjon. I følge norske kommunikatører er det Regjeringen som har vært flinkest til å kommunisere om krisen. De får 26 prosent av stemmene.  I følge respondentene er det tydelig kommunikasjon som er årsaken til at Regjeringen kommer godt ut i undersøkelsen.
– Regjeringen får ros for at de har gjort seg tilgjengelige og vist vilje til å løse krisen. De har gitt informasjon om prosessen underveis, og har fremstått som handlekraftige. Det skaper trygghet. De har også lykkes å få frem sine budskap på en enkel og folkelig måte, noe som har gjort løsningene troverdige, sier daglig leder Trine Larsen i Hammer & Hanborg.

Blant de offentlige virksomhetene eller organisasjonene som var best på kommunikasjon, stikker Utenriksdepartementet for andre året på rad av med flest stemmer (11 prosent).

IKEA best igjen. Som i fjor er det møbelgiganten IKEA som troner på toppen når respondentene blir bedt om å oppgi hvilket selskap som var best på kommunikasjon i privat sektor i 2008 (11 prosent).
– Også IKEA fremstår som et åpent og tilgjengelig selskap, som er opptatt av toveis-kommunikasjon. De er et selskap som evner å leve ut sine verdier gjennom kommunikasjonen, slik at de fremstår som unike og sjarmerende, i tillegg til profesjonelle og tillitskapende, sier Larsen.

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.