Nytt arktisk PR-byrå

Etter flere år hver for seg, har byråene Hambre & Partners og Salt PR valgt å slå seg sammen.



«Resultatet er et lite, men operativt og strategisk byrå med bred erfaring fra de fleste bransjer. Arctic PR er herved åpnet», skriver byrået i en melding.

Gründere og eiere Paal Espen Hambre og Petter Gjelsnes har begge lang fartstid i byråbransjen, og eier 50 prosent hver av det nye PR-byrået. Sistnevnte har de siste årene drevet Salt PR, Gjelsnes Informasjon, samt jobbet i Dinamo, Storm Kommunikasjon, Gazoline og InformasjonByrået. Paal Espen Hambre har bakgrunn som journalist fra både radio og avis, og har flere år jobbet som kommunikasjonsrådgiver i Lynx Porter Novelli før han i 2007 startet Hambre & Partners.

Et naturlig steg videre. Paal Espen Hambre sier dette er et naturlig steg videre for alle involverte, som fra før jobber med mye av det samme, men med litt ulike tilnærminger.
– Arctic PR vil ha fire ansatte og en rekke tilknyttede rådgivere, og forventer en årlig omsetning i underkant av 6 millioner kroner, sier han.

Små men store.
Petter Gjelsnes legger til at han ser frem til å komme i gang med det nye byrået, da det allerede foreligger en svært spennende portefølje, og nå ser muligheten til å utvide denne ytterligere.
– Vi er to allerede etablerte byråer med svært gode porteføljer. Nå blir vi enda sterkere, og har med dette samlet erfaring fra de fleste bransjer. Ikke minst tror jeg det er en styrke å være så etablerte som vi er, men samtidig små og fleksible. Noe jeg tror kunder setter ekstra pris på i disse tider, sier han.

Selskapets samlede portefølje består blant annet av Microsoft, Toshiba, Lexmark, Oracle, Philips, Kelly Services, Avanade, Mr Green med flere.