Samfunnsoppdrag for Dinamo PR

Dinamo skal bistå Direktoratet for forvaltning og IKT (Difi) med kommunikasjonen rundt den nasjonale storsatsningen på å innføre en felles offentlig infrastruktur for bruk av elektronisk ID.

Tjenesten skal gjøre det mulig for befolkningen å bruke én og samme pålogging til alle offentlige tjenester på internett. Dinamo vant oppdraget i konkurranse med åtte andre byråer.
– Dette er en stor jobb som involverer mange mennesker i og utenfor Difi, og ikke minst hele den voksne befolkningen, sier Knut Eirik Storsul, programdirektør i Difi.

Tydelig og enhetlig. – Fordi dette involverer så mange, og fordi det er et nytt område, er det svært viktig at Difi evner å kommunisere tydelig, enhetlig og godt med alle parter. Derfor har vi satt betydelige ressurser inn i kommunikasjonsarbeidet, og vi er glade for å kunne trekke veksler på ressursene Dinamo besitter, understreker Storsul.

Stolte. – eID-programmet opererer i et kompleks landskap med mange aktører, noe som gjør dette til en faglig utfordrende og interessant jobb, sier Berly Lund Grønning, daglig leder i Dinamo PR.

Foruten å være deres fungerende informasjonsansvarlig for eID-programmet skal Dinamo bistå Difi med å ivareta eID-programmets ulike kommunikasjonsbehov internt i organisasjonen, mot offentlig forvaltning og de ulike politiske miljøene, samt eksternt til media og befolkningen.