Westerdøler er Future Lions
Cannes: Morten Halvorsen (t.h.) og Hallvard Fjeldbraathen har vunnet prestisjetunge Future Lions, en studentkonkurranse initiert av idebyrået AKQA i samarbeid med Cannes Lions.
I formiddag var de to ett av fem unge team som fikk heder og ære som Future Lions – fremtidens prisvinnere i Cannes.
AKQA Future Lions Competition er gjort i samarbeid med festivalen, og dette er fjerde året konkurransen arrangeres. Konkurransen er myntet på studenter fra hele verden, og har som mål å oppdage de som skal lage fremtidens reklame.
Helt konkret lyder oppgaven: Lag noe som ikke var mulig for fem år siden.
I år var det sendt inn over 700 bidrag, og juryen kåret fem likestilte vinnere. Fjeldbraathen og Halvorsen var nominert med både «www.Claim-it.com» for Element Skateboards og «Most Evil» for Discovery Channel, som blant mye annet vant gull, sølv og bronse i Clio. Det var førstnevte som vant fremtidsprisen.
Teamet vant ved siden av blant andre det svenske teamet Erik Högfeldt, Rasmus Keger og Gustav Johansson.
I tillegg ble reklameskolen Berghs utpekt til «School of the Year».