VG og Dinamo Best i Aftenposten

Gullblyanten 2011: En annonse for VG, som er en del av en større kampanje som tar for seg avisens fokus på gravende journalistikk, ble kåret til den beste annonsen i Aftenposten i 2011.

5924 ba9af original

Aftenposten Best er en av de eksklusive spesialprisene som blir delt ut under Gullblyanten. Formålet er å identifisere og premiere den beste papirannonsen på trykk i Aftenposten i hele det foregående året. Kriteriene for å bli vurdert i konkurransen er at annonsen skal ha en bærende idè, være engasjerende, ha et klart og tydelig budskap, være bedre fordi den står i avis og Best fordi den står i Aftenposten.

VG-annonsen vant konkurransens delkonkurranse for november. Aftenposten Best ble delt ut av Hilde Nordahl, salgssjef på Merkevare, og byråansvalrig Hilde Skomsvold. Juryens begrunnelse lyder slik:

«VGs kampanje «De fleste historier har flere sider» er krystallklar, nærmest overtydelig, i å få frem annonsørs budskap om betydningen av granskende journalistikk. Dobbeltsiden med forretningsmannen er høyst relevant for avismediet, og utnytter formatets kreative muligheter ved å vise den dresskledde herren fra fra begge sider.»

Team på jobben:
AD: Mattis Bentzen
Tekstforfatter: Morten Andresen
Prosjektleder: Anita Engen Hjelset
Konsulent/kreativt ansvarlig: Ivar Vereide
Formgiver: Inge Fosseie
Fotograf: Marcel Lelienhof/Tinagent

cada5e5d-4b86-4434-b7e3-60b1fe19fb0b.pdf