P4 med ny logo

Etter 20 år med samme designprofil skifter P4 Radio ut logoen sin.

– I forbindelse med lanseringen av P4s nye DAB-kanal, P6 Rock var det naturlig også å se på en ny logo for moderkanalen, sier markedssjef i P4, Charlotte Førli

Charlotte Førli. Foto: P4

– Logoen trengte en oppdatering for å på best måte møte de nye visuelle mulighetene som har åpnet seg innen digital radiodistribusjon. Med den nye logoretningen markerer vi inngangen til en radiohverdag hvor både kanalprofil og programledere blir mer synlige visuelt. I tillegg ønsket vi å skape en merke- og kanalarkitektur som syneliggjorde et slektskap på tvers av våre radiokanaler.

Selve utformingen av logoen er det Grid Design som står bak. Grid bestemte seg tidlig for at de ønsket å beholde mange av elementene i den gamle P4-logoen, men at de trengte å revitaliseres, sier Thomas Higgins hos Grid. 

– Selve basisformen har opphav i bokstaven P, som i den gamle logoen er formet som en note, men den er nå gjort om til en lydboble for å gjenspeile at musikken og de gode programlederne spiller en sentral rolle hos P4, sier han.

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.