Nok en pris til Gjensidige

Dinamo Design høster priser for bransjebrytende design. Nå også Merket For God Design.

Adskillige selskaper og merkevarer mottok Norsk Designråds Merket For God Design på Designdagen onsdag. Dinamo Design har allerede mottatt priser i Visuelt, Gullblyanten og Farmandprisen for den visuelle identiteten til Gjensidige. I går mottok byrået også Merket For God Design i kategori for Visuell kommunikasjon.

Et merkevareløft med ambisjoner

I 2011 satte Gjensidige seg målet om å bli det mest kundeorienterte selskapet i Nordisk forsikringsbransje. Det følgende merkevareløftet hadde som ambisjon å gjøre Gjensidige ledende innen digitale løsninger, samt samle selskapet under én tydelig merkevareidentitet. 

– Strategisk bruk av design er essensielt for å oppnå disse målene. I en bransje der det historisk har blitt satset lite på design, har Gjensidige brutt med kategorien og nettopp satset hardt på merkevarebygging og design for å skape bedre opplevelser for kundene sine, sier Morten Kristiansen, Brand Strategy Director hos Dinamo.

– For meg er MFGD et bevis på at vi har satset riktig og at Gjensidige har blitt en pådriver for endring i bransjen. Særlig når det gjelder koblingen mellom merkevare, identitet og utvikling av unike og kundeorienterte opplevelser, fysiske så vel som digitale, sier Anne Margrete Børjesson, Direktør, Marked og Merkevare hos Gjensidige.  

Dinamo Design og Business & Service Design jobber fortsatt tett med Gjensidige på langsiktig forvaltning av merkevaren, identitet- og interaksjonsdesign, utforming av fysiske omgivelser, samt utvikling av produkter og tjenester. 


Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.