Applauderer sjefen på sosiale medier

Onsdag 27. august lanserte fag- og interesseorganisasjonen Lederne kampanjen «Klapp for Lederne». Kampanjen setter fokus på at også ledere trenger ros. Det er Trondheimsbyrået Klapp Media som står bak kampanjen.

– På jobb er det nok mange som ser på det «å gi ros og ris» som en del av lederens jobb. Mange vet ikke når eller hvordan de skal gi ros til sjefen sin. Det fører ofte til at lederen blir glemt, og kanskje særlig mellomlederne. Derfor har vi lyst til sette fokus på at disse balansekunstnerne også trenger en klapp på skulderen. Eller for den saks skyld din kone, mann, mor, far eller barn, forteller kommunikasjonsleder i Lederne, Sverre Simen Hov

– Forskning viser at ros og bekreftelse på jobbprestasjoner eller personlige egenskaper gjør at vi blomstrer og utvikler oss ytterligere. Det er også viktig at noen klapper for lederne for at det norske arbeidslivet skal fortsette å være preget av høy tillitt og gode samarbeidsformer. Likevel glimrer rosen ofte med sitt fravær. Årsaken til dette kan være at man er usikker på hvordan og når man bør og ikke bør gi ros eller at man ikke vet når man kan gi slike tilbakemeldinger. 

På bakgrunn av dette lanserer Lederne, sammen med Klapp Media, kampanjen «Klapp for Lederne». Kampanjen er en enkel måte å gi skryt til noen som fortjener det, enten det er sjefen på jobb eller andre steder.

– Det er ikke alltid så enkelt å gi anerkjennelse på en naturlig måte. «Klapp for Lederne» hjelper folk med å gi oppmuntringer til andre på en lettvint og morsom måte. Ved aktiv bruk av sosiale medier håper vi å starte en god og selvforsterkende sirkel av mennesker som skryter av hverandres gode lederegenskaper, sier Martin Sivertsen fra Klapp Media. 

Slik fungerer det: 

  • www.klappforlederne.no kan du skryte av noen ved å legge inn noe grunnleggende informasjon om personen du vil skryte av. For eksempel navn, alder, laste opp et bilde og krysse av noen lederegenskaper du setter spesielt pris på ved personen. 
  • Du kan også legge ved en personlig hilsen til personen for å gi litt ekstra ros.
  • Filmen settes sammen dynamisk i det filmen generes, og består av en kombinasjon av voiceover, arkivklipp, musikk, nyinnspilte segmenter og genererte tekstgrafikk som er satt sammen på en ulik - men likevel sammenhengende måte - hver gang.
  • Filmen kan du dele direkte til personen per mail eller på sosiale medier som for eksempel Facebook og Twitter. 
  • Når man lager og deler en film innen 31. desember 2014 er man automatisk med i trekningen av en tur til New York. 


Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.