Torsken tok Gullfisken 2014
Årets første Sølvfisk var også den som til slutt gikk til topps: Lofoten-kampanjen «Hold i torsken» stakk av med seieren for beste reklamefilm i året som gikk.
I fjor var det SAS som vant TV 2-underholdningsprogrammet «Gullfisken» med reklamefilmen «Pappajente», laget av DDB Oslo.
Lørdag var det igjen klart for at publikum skulle stemme fram årets mest fengende og underholdende reklamefilm.
Og i år var det altså Lofotens «Hold i torsken» som stakk av med seieren. Kanskje hajlp det at det kreative teamet bak, Lars Joachim Grimstad og Egil Pay, satt med en enorm torsk (eller var det skrei?) i fanget?
Øvrige nominerte var
- XXL, «Airport Love», Schjærven
- Byggmakker, «I morgon, i morgon», Ernö
- Norsk Tipping «Flax!», TRY/Apt
- DNB, «Trenger ikke», POL
- Storebrand, «Skal bare», McCann
- NSB, «3 mail», POL
- Norsk Tipping, «Bryllup», Try/Apt
- Gjensidige, «Olsenbanden», Ernö
- Volkswagen «Bumper Car», Try
- Helsedirektoratet, «Bartender», Bates United
- Telenor, «Toget», Try