Nifs Sølvmikken-vinner

Trusler om vold og det som verre er preger den utrivelige radiokampanjen Dinamo og Verdens Sterkeste Mann har laget på vegne av Nasjonalt kunnskapssenter om vold og traumatisk stress.

71791 7598d original

Nasjonalt kunnskapssenter om vold og traumatisk stress (NKVTS) har med hjelp fra Dinamo og Verdens Sterkeste Mann hjelp laget en radiokampanje om vold og traumer i nære relasjoner. Juryen synes den var så effektiv at kampanjen nådde første plass i Sølvmikken for februar. Jurybegrunnelsen lyder slik:

«Her får juryen den negative versjonen av gåsehud, også kjent som the creeps. Disse spottene leverer budskapet tydelig, er godt produsert og rene i formen. Fin jobb!»

  • Byrå: Dinamo
  • Kreativt team: Mattis Bentzen og Morten Andresen
  • Konsulent: Tove Laundal og Ivar Vereide
  • Prosjektleder: Anne Gro Carlsson
  • Medierådgiver: Terje Lien
  • Produksjonsselskap: Verdens Sterkeste Mann

Snytt for dekning

På andre plass finner vi TRY og Sagveien Resort som har laget en Talkmore-kampanje kamuflert som semidramatiske nyhetsinnslag om de triste skjebnene til folk med dårlig mobildekning. Juryen utbroderer:

«Det er ikke første (eller siste?) gang man hører radiospotter pakket inn i nyhetsparodi, men her bringer det snedige ordspillet Dekning Snytt juryen inn i en verden som allikevel sjarmerer. Fint produsert og morsomme tekster.»

  • Byrå: TRY
  • Kreativt team: Jonas Grønnern og Lars-Kristian Harveg
  • Prosjektleder: Marte Heiersted
  • Produksonsselskap: Sagveien Resort
  • Kunde: Talkmore

En firkantet boks med masser av drops!

Riiiiicolaaaa! Både Og Radiobyrå er både byrå og produksjonsselskap bak det som er en ganske snau kampanje bestående av tre fem sekunders-spotter med den klassiske Ricola-melodien (tenk en mannlig budeie som lokker på kyr). Juryen forklarer tredjeplassen slik:

«Et hyggelig gjenhør med den klassiske to toners Ricola-melodien. Spottene er like enkle som nevnte melodi og minner oss på hva Ricola er (drops) og hvordan disse emballeres (firkantet boks). Klar tale.»

  • Idé og produksjon: Både Og Radiobyrå
  • Kreativt team: Hans Kristian Heide, Erik Grøv Lysø og Michael Solbakken
  • Konsulent: Ola-Per Ekblom
  • Prosjektleder: Elisabeth Andonov

Du hører februar-vinnerne og tidligere Sølvmikken-vinnere på gullmikken.no.