Tunnelsyn fra Gilles & Cecilie

Radarparet Gilles & Cecilie har laget et 300 meter langt lysreflekterende kunstverk for en japansk reklamefilm for Nissan.

Gilles & Cecilie Studio fikk i oppdrag å lage set-design for en japansk reklamefilm for Nissan Dayz, en ny bil lansert i desember 2015. Bilen har et spesielt auto-beam system der frontlysene på bilen automatisk dimmes når den møter biler i mørket. 

Idéen til regissøren Luc Janin (Pulse Films, London) var at to biler skulle møtes i en mørk tunnel og oppdage en drømmeverden idet lysene på bilen automatisk går tilbake til fullt lys.

Gilles & Cecilie Studio lagde en 300 meter lang installasjon langs vegg og tak i tunnelen med lysreflekterende materiale som papir og maling. De jobbet tett med regissøren fra idé og skissefase til design og installering på settet i Imabari i Japan.

Kunstverket er en kombinasjon av maleri direkte på vegg og lysreflekterende papir, og installasjonen har mer enn 17.000 papirbiter limt på tunnelveggen. Til sammen utgjør elementene en lysportal inspirert av stjernehimmelen. Det tok åtte dager å installere verket, og Gilles & Cecilie måtte ha hjelp av et lokalt produksjonsteam på 20 mennesker.

Luc Janin er representert av Pulse Films i London


Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.