YoungGuns-gull til Schjærven-team

Thea Bjørndal Iversen og Anette Bellika Finnanger vant et av fire utdelte gull i studentkategorien i YoungGuns med «Half Time Stories» for Save the Children UK. Westerdals-teamet Martin Abbedissen Fauskanger og Mateus Porto Hopland vant bronse i samme konkurranse.

72478 e2566 original
Anette Bellika Finnanger og Thea Bjørndal Iversen har vunnet YoungGuns-gull på vegne av Westerdals og Save the Children UK i kategorien Student Digital. Foto @ Schjærven

I påsken ble vinnerne i den internasjonale reklamekonkurransen YoungGuns kåret. Konkurransen er for unge kreatører, og har kategorier både for studenter og profesjonelle. Thea Bjørndal Iversen og Anette Bellika Finnanger hadde to elevarbeider på finaleplass i kategorien Student Digital, og den ene, «Half Time Stories», nådde helt til topps og vant gull. Kampanjen er laget for Save the Children UK.

Vinnercaset har tidligere vunnet finalistpris i New York Festivals og sølv i Gullblyanten.

Clio- og Gullblyanten-vinner

Det andre nominerte arbeidet, «SafeSound» for Apple ble ikke premiert i denne finalerunden, men har vunnet gull i både Clio og Gullblyanten tidligere. Begge arbeidene ble laget mens AD-teamet studerte på Westerdals Oslo ACT. Nå jobber de i Schjærven Reklamebyrå.

– Det å få to arbeider til finalen i YoungGuns var vilt nok i seg selv. Det er så mange bra studentarbeid der ute, så det at «Half Time Stories» vant gull er helt fantastisk. Det ble en veldig bra påske i år, slår Thea og Anette fast.

Bronse til Westerdøler

Teamet Martin Abbedissen Fauskanger og Mateus Porto Hopland, som for tiden går tredje året Art Direction på Westerdals Oslo ACT, vant bronse i samme konkurranse med «Recycling From the Inside»/«Kildesortering fra innsiden» for Renovasjonsetaten i Oslo.

Samme jobb vant sølv i Gullblyanten 2014 og i Max Marketing Mix

Teamet har for øyeblikket sin praksisperiode hos Anti.

Se vinnerjobben for Save the Children UK her: