YoungGuns-gull til Schjærven-team
Thea Bjørndal Iversen og Anette Bellika Finnanger vant et av fire utdelte gull i studentkategorien i YoungGuns med «Half Time Stories» for Save the Children UK. Westerdals-teamet Martin Abbedissen Fauskanger og Mateus Porto Hopland vant bronse i samme konkurranse.
I påsken ble vinnerne i den internasjonale reklamekonkurransen YoungGuns kåret. Konkurransen er for unge kreatører, og har kategorier både for studenter og profesjonelle. Thea Bjørndal Iversen og Anette Bellika Finnanger hadde to elevarbeider på finaleplass i kategorien Student Digital, og den ene, «Half Time Stories», nådde helt til topps og vant gull. Kampanjen er laget for Save the Children UK.
Vinnercaset har tidligere vunnet finalistpris i New York Festivals og sølv i Gullblyanten.
Clio- og Gullblyanten-vinner
Det andre nominerte arbeidet, «SafeSound» for Apple ble ikke premiert i denne finalerunden, men har vunnet gull i både Clio og Gullblyanten tidligere. Begge arbeidene ble laget mens AD-teamet studerte på Westerdals Oslo ACT. Nå jobber de i Schjærven Reklamebyrå.
– Det å få to arbeider til finalen i YoungGuns var vilt nok i seg selv. Det er så mange bra studentarbeid der ute, så det at «Half Time Stories» vant gull er helt fantastisk. Det ble en veldig bra påske i år, slår Thea og Anette fast.
Bronse til Westerdøler
Samme jobb vant sølv i Gullblyanten 2014 og i Max Marketing Mix
Teamet har for øyeblikket sin praksisperiode hos Anti.
Se vinnerjobben for Save the Children UK her: