Futatsu vant augustsølvmikken

En antinostalgisk kampanje for Fargerike var den beste radioreklamen i den siste sommermåneden, ifølge sølvmikkjuryen.

77543 186fb original
Det kan sitte mange minner i en gammel husvegg. Foto: Karine Beate Nosterud (CC 2.5)

Boliger er fulle av minner, men dette er minner som tilhører de forrige eierne, noe vi får dramatisert gjennom kampanjen for Fargerike som gikk til topps i den månedlige radioreklamekonkurransens augustkåring. Juryen applauderer både innsikten og resultatet:

«Forrige eiers smak eller gode intensjoner, er ikke nødvendigvis ditt drømmehjem. Og nettopp den innsikten blir det fin radio av. Fargerike følger derfor opp forrige måneds velfortjente tredjeplass med en enda mer fortjent førsteplass denne gangen. Opplevelsen er den samme, nemlig at dette er artig og velprodusert, samtidig som man klarer å fornye seg fra forrige runde. Gratulerer!»

  • Byrå: Futatsu Industries
  • Kreativt team: Sigurd Solberg og Kristoffer Reppen
  • Prosjektleder: Annikken Tangen Bekkedal
  • Produksjonsselskap: Sagveien Resort

En ekte Würth-dame

I Sølvmikken-kåringen for juni lærte vi både litt om Würth-produkter og selskapets ansatte, i serien med spotter som gikk til topps. Denne gangen møter vi Laila Egner og får vite hva en beslagsskrue er. Juryen bemerker:

«Med en førsteplass i sommerferien, og en andreplass denne gangen, har Würth for alvor etablert seg som en gjenganger på Sølvmikk-pallen med sitt «bli kjent med våre ansatte»-konsept. Produksjonen fenger fremdeles, og vi plukker dessuten opp et og annet funfact om Würth-folka, samtidig som vi blir litt klokere på produktene de selger oss.»

  • Byrå: Både Og Radiobyrå
  • Kreativt team: Eskil Paus, Hans Kristian Heide, Lenny Kittilsen og Ola-Per Ekblom
  • Konsulent: Ola-Per Ekblom
  • Prosjektleder: Elisabeth Andonov
  • Produksjonsselskap: Både Og Radiobyrå

Skulle ha gått til Specsavers

Folk som ikke ser helt godt risikerer å havne i kinkige situasjoner, enten de er guide på Høstutstillingen eller soppkontrollør på skogstur, som demonstrert gjennom den nye Specsavers-kampanjen fra Heisholt Inc. Juryen er akkurat passe entusiastisk:

«Disse spottene lander trygt innenfor Specsavers’ velkjente konsept. Det er sånn akkurat passe skeivt, og akkurat passe morsomt. Det holder til en finfin tredjeplass denne gangen.»

  • Byrå: Heisholt
  • Kreativt team: Erik Heisholt og Martin Tønnes Oftedal (Sagveien Resort)
  • Produksjonsselskap: Sagveien Resort

Du hører månedens samt tidligere vinnere på gullmikken.no.

Foto: Karin Beate Nøsterud/norden.org [CC BY 2.5 dk], via Wikimedia Commons