RedInk lanserer PR-enhet
Petter Gjelsnes, tidligere partnere i PR-operatørene og en av gründerne av PR-byrået til JCP, er hentet inn for å lede satsningen.
Innholdsmarkedsføringsbyrået RedInk utvider med egen enhet for PR. Ifølge administrerende direktør Per Engh Halvorsen er PR en naturlig forlengelse av tjenestene byrået allerede leverer. Han er glad for at Gjelsnes har valgt å bli med på vinnerlaget.
– Dagens markedsorienterte PR er nært beslektet med innholdsmarkedsføring. Det handler ikke lenger bare om å overbevise journalister, men vel så mye om å utvikle og gjennomføre ideene som skaper oppmerksomhet og engasjement på egne så vel som eksterne flater. Vi ser at våre kunder i stadig større grad etterspør PR-tjenester som et naturlig supplement til kommunikasjonstjenestene vi allerede tilbyr. Vi skal skape morgendagens PR-byrå, og der tenker vi og Petter helt likt, sier han.
Lang byråerfaring
Petter Gjelsnes har lang erfaring fra byråbransjen både som tekstforfatter, gründer, faglig leder, kundeansvarlig og daglig leder. I tillegg til å jobbe som selvstendig konsulent, har han etablert byråene Arctic PR og Salt PR, samt vært partner i PR-operatørene og var én av tre som startet PR-byrået til JCP. I tillegg har han jobbet i Dinamo.
– Jeg har fulgt RedInk helt siden min tid i Dinamo, som byrået da var en del av. Det er imponerende å se hva de har fått til i form av å gå fra å være et relativt lite og tradisjonelt oppdragspublikasjonsbyrå til å bli et av landets ledende og toneangivende kommunikasjonsmiljøer. Det er en ære å få denne muligheten, og jeg ser frem til å være med på etablere PR 2.0, sier han.
RedInk stakk for kort tid siden av med hele Widerøe-kontoen. I tillegg jobber selskapet med merkevarer som Coop, Mills, Forsvaret, Boots, Jernbaneverket og HiOA.