Go Electra vant filmgull for Hafslund Nett
Innholdsbyrået Go Electra vant gull i Cannes Corporate Film & TV Awards med filmen «Ett sekund» for Hafslund Nett.
Filmen er en 15 minutter lang kortfilm basert på novellen «Att döda ett barn» av Stig Dagerman. Målet med filmen er å påvirke alle som arbeider på Hafslund Nett-anlegg til å tenke sikkerhet og å være bevisste i sitt daglige arbeid.
– Filmen er sterk, og vi opplever at budskapet virkelig treffer målgruppen. Det blir alltid veldig stille i salen etter visning av filmen, sier Kjersti Sundbø, HMS-leder i Hafslund Nett.
– Vi er svært fornøyde med den jobben Go Electra har gjort for oss, og da synes vi det er ekstra hyggelig at de får en slik anerkjennelse i Cannes, sier Sundbø.
Kreativ leder i Go Electra, Håvard Arnstad, forteller at det var god stemning i Cannes, og ekstra moro var det at «Ett sekund» også var på shortlist til å vinne festivalens Grand Prix.
I tillegg til gullet for «Ett sekund» vant Go Electra også sølv for filmen «Varsellamper» for LHL/Sanofi som kunde og Burson-Marsteller som byrå.
Gull-filmen vises kun i lukkede fora foreløpig.