Skal ta klokkevaren inn i de neste 15 årene

Urmaker Bjerke inngår samarbeid med Dinamo for å posisjonere seg sterkere i markedet. Med nytt design og en tydelig profil skal urmakeren være bedre rustet til å møte fremtidens kunde.

78359 48cb6 original
Bak f.v. Thomas Kjellberg, Lene Alfarrustad (UB), Kaia Spigseth (UB), Andreea Tecusan, Christian Westerberg Thoresen, Annie Myhre, Morten Håvik, Marte Torvik Tetlie og John Rørdam. Foran fra venstre Joachim Bjerke, Halvor Bjerke og Alexander Bjerke.

– Vi har holdt på i 92 år og ønsker selvsagt å holde på tradisjoner. Men samtidig vil vi også være et fremoverlent firma med futt i, sier urmakermester Halvor Bjerke i familiebedriften Urmaker Bjerke.

Urbransjen er i endring. Nå mener han at Urmaker Bjerke bør ha som mål å være best på luksusvarer i et mer sammensatt marked med nye typer kundegrupper.

– Vi er de fremste innenfor eksklusive ur i Norge, og vi ønsker å jobbe med de beste i kommunikasjonsbransjen. Det er her Dinamo kommer inn i bildet, fortsetter han.

Skal svare på utfordringer i tiden

I en konkurranse med en rekke designbyråer var det Dinamo AS som ble valgt til å redesigne den visuelle identiteten til Urmaker Bjerke. Oppdraget innebærer utvikling av ny logo og visuell profil, digital strategi, web-shop, magasin og kommunikasjonsprogram. Byrået skal blant annet svare på utfordringer i tiden knyttet til økt netthandel, nye kontaktflater med kunden og effektiv distribusjon av fagkunnskap.

– Å få mulighet til å posisjonere og designe en av Norges eldste og mest ærverdige merkevarer er utrolig inspirerende og motiverende, og vi er allerede godt i gang med prosessen, sier kundedirektør og prosjektansvarlig i Dinamo, Annie Myhre.

Bjerke ser på endringene som spennende samtidig som han er bevisst på at nye ideer vil gjøre butikken godt.

– Jeg synes vi er blitt vag i profil og holdning de siste årene. Nå er tiden inne for å ta grep, og se hvordan vi kan ta klokkevaren inn i de neste 15 årene, avslutter Bjerke.