Sølvfilm til Vinmonopolet

Vinmonopolets reklamefilm «Vær så snill!» er kåret til den beste kinoreklamen i fjerde kvartal i 2016 i Sølvfilmen, en kåring fra Media Direct Norge og CAPA Kinoreklame.

«Vær så snill!» skal være med i kampen om Gullfilmen når status for 2016 skal gjøres opp i månedsskiftet januar/februar. Bak vinnerfilmen denne gangen står TRY, med kreatørene Eirik Sørensen og Finn Knudsen. Einar Film står for produksjonen. Aksel Hennie har regien.

Sølvfilmen for første kvartal 2016 ble vunnet av Kreftforeningen, med sin «Gi for livet» av Ernö og Fantefilm, andre kvartal 2016 ble vunnet av Telenor Bredbånd og filmen «Frieriet» av TRY og Einar Film, mens VGs reklamefilm «Etterlengtet nederlag» av SMFB og Fantefilm og ble best i tredje kvartal i 2016. 

Juryen skriver blant annet følgende om vinneren for fjerde kvartal 2016: «Dette er en veldig god ide som er godt produsert på alle måter. Leverer klart og tydelig på budskapet, og den klarer å kommunisere et alvorlig og viktig budskap uten å benytte pekefingeren. Og overgangen fra å være bedende til hysterisk fremstår som genial. En ren og sterk historie. Og Vinmonopolet står som en solid og troverdig avsender».

Det er kinoreklame-selskapene Media Direct Norge og CAPA Kinoreklame som står bak etableringen av Gullfilmen. I fjor gikk filmen «Butler» fra Joh. Johannson og Naug & Venner helt til topps.


 

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.