Den nye Sølvfisken-juryen er på plass
Fagjuryen skal månedlig kåre den beste blant norske reklamefilmer sendt på TV 2.
Juryformann Torgeir Vierdal, byråleder i Anorak, har lang erfaring med merkevarebygging, markedskommunikasjon og reklame. Karrieren startet på kundesiden som Planning & Research Director i McDonald’s, etterfulgt av 12 år i byråer som NewDeal/DDB og Naked Communications. De siste seks årene som byråleder i Anorak.
Janne Jacobsen, markedsdirektør i FINN, er utdannet internasjonal markedsfører. Før FINN, som nå er mer enn ti år siden, jobbet hun med markedsføring av fisk. Først i Norway Seafoods ASA og deretter Findus Ltd. i London, hvor hun fikk jobben med å lansere en rekke norske og svenske Findus-suksesser i Tesco.
Mona Lorenzi har jobbet i markedsavdelingen til NSB siden 2008, de siste fem årene som leder for Massekommunikasjon. Tidligere har hun jobbet mange år i digitalavdelingen til SAS.
Jarle Bråten er Group Marketing Director i XXL. Tidligere koordineringsdirektør i Dolphin med ansvar for mediekjøp for XXL, Skeidar, Home & Cottage, Expert og Power i Norden. Han har vært salgs- og innkjøpsdirektør i XXL, Co-founder XXL og Nordisk innkjøpsdirektør i Elkjøp.
Hugo Føsker er produsent og partner i produksjonsselskapet Fantefilm. Han har produsert reklamefilm siden 2002, de siste seks årene i Fantefilm, og er ansvarlig for over 300 reklamefilmproduksjoner. Han kommer fra reklame- og mediabransjen og var mange år i Leo Burnett. Har vunnet Gullfisken både for Blindeforbundet og Felleskjøpet.
Paal Tarjei Aasheim, rådgiver i McCann, har selv ledet Gullfisken hele 10 ganger. Som reklamemann har han vært med på å vinne et tosifret antall Sølvfisker samt en Gullfisk. Han har sittet i styret i både Kreativt Forum og INMA, og har vært jurymedlem i blant annet Eurobest, Gullblyanten og Cannes Lions.
Anne Marte Stange Smebye er kreatør og tekstforfatter i Kitchen, og er et av de nyeste tilskuddene til Kitchens kreatørgjeng. Tidligere var hun i SMFB Engine og har jobbet på flere kampanjer som har vunnet både nasjonale og internasjonale konkurranser, som Sølvtaggen, Content Marketing Awards, Lovie Awards og Gullkalven.