TV-aksjonen velger Trigger

Etter byråkonkurranse har TV-aksjonen valgt Trigger som ny samarbeidspartner for verdens største dugnad.

84081 9aca0 original
Teamet fra Trigger + Guri Berndtsson Sanders, Maren Thorsen Bleskestad og Vibecke Østby fra TV-aksjonen.

– Det har vært en spennende og god prosess der konkurransen har vært tøff. Vi var opptatt av å utfordre byråene på helhetlige løsninger som kunne ivareta bredden vi er så opptatt av, sier Vibecke Østby, leder for TV-aksjonen.

– TV-aksjonen skal levere på veldig mange parametere fra de mest lokale og til dels analoge virkemidlene, til det å utnytte teknologi på en måte som sikrer et stort engasjement både for saken og TV-Aksjonen. Trigger forstod både temaet og UNICEF sin rolle godt og vi gleder oss til å gyve løs på samarbeidet med denne gjengen!

– Selveste bautaen

– TV-aksjonen er selveste bautaen i det norske dugnadsarbeidet, og vi er helt utrolig stolte av å skulle få være med å sette preg på årets aksjon, sier Lene Lyck Fasting, strategisk rådgiver og kundeansvarlig i Trigger.

– Ikke bare er det en utrolig viktig, meningsfull og spennende jobb, men vi ser også potensialet i å bidra til at TV-Aksjonen blir en enda mer fremtidsrobust og bærekraftig institusjon. Dette er på mange måter samfunnsutvikling, og vi håper å kunne bidra både i å gi tilbake til samfunnet, så vel som å gjøre dette viktige arbeidet enda viktigere for flere.

Årets TV-Aksjon skal gå til UNICEFs arbeid med å sørge for at barn i noen av de verste konfliktområdene får utdanning.

Brennaktuell tematikk

– Dette er en oppgave vi har hatt lyst til å få lenge, spesielt i år med en tematikk som er så brennaktuell, utdyper daglig leder Bente Kvam Kristoffersen.

– Vi håper selvsagt å kunne bringe inn nye tanker og ideer både til hvordan teknologi kan unyttes enda mer kraftfullt, for å engasjere næringslivet på relevante og nye måter, og samtidig bevare det helt lokale og nære engasjementet der vi alle tror på at vi kan gjøre en forskjell.

TV-aksjonen er arrangert en søndag i oktober hvert år siden 1974. I år går TV-aksjonen av stabelen 22. oktober, olg går til UNICEFs arbeid for å gi utdanning til barn rammet av krig og konflikt.