Amedia vil bli ledende på programmatisk

Tre måneder etter at Amedia valgte Google som samarbeidspartner og leverandør av reklameteknologi, er planleggingen og klargjøringen av tjenesten nå ferdig.

84770 1c684 original
Her er Amedias nye programmatiske lederteam. Fra venstre: Lasse Fosshaug, Martin Frost, Karina Lundberg og Karl Espen Iversen.

Amedia tar ifølge seg selv «et sjumilssteg i reklamemarkedet» ved å benytte teknologiplattformen til Google for å posisjonere seg sterkere i markedet for programmatisk reklamesalg. Med dette tilbyr de mer slagkraftige løsninger, ifølge Amedia.

– Vår ambisjon er å bli ledende på programmatisk annonsesalg. Med den nye teknologiske løsningen i kombinasjon med innsikten om over 800.000 kjente registrerte brukere gjennom innloggingsløsningen aID, har vi et unikt tilbud som gir merverdier til annonsørene og nytt relevant og skreddersydd kommersielt innhold til leserne, sier konserndirektør Victoria C. Schultz i Amedia Salg og Marked.

Det betyr at Amedia aktivt kan starte salget av spesialtilpassede løsninger i det voksende markedet for programmatisk reklamesalg.

– Annonsørene ønsker mer målrettede tilbud for å treffe de riktige kundegruppene. Vi har svært god innsikt i hvem leserne av våre digitale produkter er, hva de er interessert i og hva de etterspør. Denne kunnskapen kan vi bruke til å skreddersy segmenter og kundegrupper som annonsører kan få tilgang til gjennom den nye reklameteknologien vi nå har tatt i bruk, sier lederen for Amedias programmatiske satsing, Karl Espen Iversen.

Han leder et team bestående av Lasse Fosshaug, Martin Frost, Kristian Gustafsson og Karina Lundberg.