Her er shortlisten i Retailprisen
Av 96 innleverte arbeider ble det 36 finalenominasjoner i Retailprisen, som braker løs 4. mai.
4. mai inviteres hele bransjen til fest, prisutdeling og feiring av vinnerne i Retailprisen, som foregår på Popsenteret. Her og nå kan vi avsløre hvilke jobber som gikk videre til finale, flere av dem i forsjellige kategorier: Både «WAR» for Den norske opera (RED), «Diadora Delivery» (SMFB) og «Da brunosten ble rosa» (MediaCom) ble nominert i tre kateogier hver, mens «En mørkere turopplevelse» for Freia Kvikk Lunsj (SMFB), «Send én Smash!» for Nidar (Saatchi & Saatchi) og «Vennskapsfrokost» for TINE (JCP) ble nominert i to kategorier.
Her er alle de nominerte til Retailprisens syv kategorier:
Retailkonsepter
- «En primærsatsing på butikken som mediekanal» for Personlig mote av BigBlue&Company
- «Spiser du bedre, lever du bedre» for MENY av Kitchen
- «Velvære» for Meny av Kitchen
- «Coop Obs» for Coop Obs av Reactor Retail
- «Elkjøp Nordic» for Elkjøp av Reactor Retail
Integrerte retailkampanjer
- «Diadora Delivery» for Diadora av SMFB
- «Vennskapsfrokost» for TINE av JCP
- «Send én Smash!» for Nidar av Saatchi & Saatchi
- «Maxbo – Klart du kan 2.0» for Maxbo av McCann/SDG
- «Da brunosten ble rosa» for TINE av MediaCom
Årets lansering
- «En mørkere turopplevelse» for Freia Kvikk Lunsj av SMFB
- «WAR» for Den norske opera og ballett av Red Media Consulting
- «Da brunosten ble rosa» for TINE av MediaCom
- «Wanted by Diplom-Is» for Diplom-Is av Los & Co
- «Diadora Delivery» for Diadora av SMFB
- «Circle K – Take it easy – nytt navn samme folka!» for Couche-Tard av Starcom
Events
- «Diadora Delivery» for Diadora av SMFB
- «Osteriet Utforsker» for TINE av We Are Live AS
- «En mørkere turopplevelse» for Freia Kvikk Lunsj av SMFB
- «WAR» for Den norske opera og ballett av Red Media Consulting
- «Vennskapsfrokost» for TINE av JCP
Internmotivasjon og innsalgsaktiviteter
- «Da brunosten ble rosa» for TINE av MediaCom
- «MyCubus» for Cubus av Hyper
- «Rustet for arbeidslivet» for Kiwi av Geelmuyden Kiese
- «Elkjøp Campus: We are on» for Elkjøp av Elkjøp Nordic
- «MENY Masters» for MENY av MENY
Pakningsdesign
- «By Qvale» for By Qvale av WE Oslo
- «En Poppa snacksserie!» for Sørlandschips av Notch
- «Det Glutenfrie Verksted» for Det Glutenfrie Verksted av WE Oslo
- «Voss Bryggeri bokslinje» for Voss Bryggeri av Metric
- «Myken Gin» for Myken Destilleri av Metric
Åpen klasse – Innovasjon og kreativitet
- «Skipp butikken» for Kolonial.no av Anorak
- «Valuta-Lotto» for Norsk TIpping av McCann/SDG
- «Send én Smash!» for Nidar av Saatchi & Saatchi
- «WAR» for Den norske opera og ballett av Red Media Consulting
- «Si hei til Volvo V» for Volvo av JCP
Les mer om Retailprisen og skaff billetter på denstoreretaildagen.com.