Canada tar turen til SMFB

SMFB lander internasjonal gigantkunde når de nå får totalansvaret i sosiale og digitale medier for Destination Canada.

84955 f2be4 original
På bildet: Eirik Stensrud, Lene Haugerud, Suvita Ballchand, Kim Herlung, Thomas Askim og Kristjan Maar Hauksson.

Det er SMFBs digitale avdeling, SMFB Engine, som har signert den lukrative avtalen med Destination Canada. Oppgaven går ut på å ha totalansvar for reiselivskundens globale mediestrategi, mediekjøp og kreativitet og produksjon i sosiale og digitale kanaler. Avtalen ble underskrevet etter en omstendelig offentlig anbudsprosess hvor SMFB, som en del av DIG-gruppen, til slutt gikk seirende ut. DIG-gruppen er en samling uavhengig digitale byråer som SMFB Engine samarbeider med på global implementering.

10 strategisk viktige markeder

Avtalen gjelder i minimum tre, og potensielt fem år. Selv om 2017 kommer til å handle mye om onboardings-prosesser, vil SMFB Engine også i år få ansvar for et medieinvestering, samt være ansvarlig for kreativ input til sosiale medier i 10 strategisk viktige markeder. De 10 markedene er: UK, Frankrike, Kina, Tyskland, Brasil, Mexico, India, Japan, Sør Korea og Australia.

Diadora ble avgjørende

SMFBs internasjonale erfaring gjennom kunder som Diadora var avgjørende for valget.

– Destination Canada falt for vår kreative måte å tenke på, og vår tilnærming til media spend og distribusjon, noe som er nok en anerkjennelse for vår filosofi på disse områdene, sier konsulent og partner i SMFB Engine, Kristjan Mar Hauksson.

Hauksson får støtte fra Jon Mamela, Chief Marketing Officer hos Destination Canada. Om begrunnelsen av tildelingen til SMFB Engine og DIG-gruppen, sier han:

– Vår vurdering var basert på strategisk tenkning, kreativitet, innovasjon, integrerte medieopplevelser, og en bevisst evne til å levere fantastiske resultater. SMFB Engine og Byråene i DIG-gruppen demonstrerte en kombinert evne til å utnytte teknologi og digitale muligheter i gjennomføringen av innovative innholdsmarkedsføringsplaner.