Canada tar turen til SMFB
SMFB lander internasjonal gigantkunde når de nå får totalansvaret i sosiale og digitale medier for Destination Canada.
Det er SMFBs digitale avdeling, SMFB Engine, som har signert den lukrative avtalen med Destination Canada. Oppgaven går ut på å ha totalansvar for reiselivskundens globale mediestrategi, mediekjøp og kreativitet og produksjon i sosiale og digitale kanaler. Avtalen ble underskrevet etter en omstendelig offentlig anbudsprosess hvor SMFB, som en del av DIG-gruppen, til slutt gikk seirende ut. DIG-gruppen er en samling uavhengig digitale byråer som SMFB Engine samarbeider med på global implementering.
10 strategisk viktige markeder
Avtalen gjelder i minimum tre, og potensielt fem år. Selv om 2017 kommer til å handle mye om onboardings-prosesser, vil SMFB Engine også i år få ansvar for et medieinvestering, samt være ansvarlig for kreativ input til sosiale medier i 10 strategisk viktige markeder. De 10 markedene er: UK, Frankrike, Kina, Tyskland, Brasil, Mexico, India, Japan, Sør Korea og Australia.
Diadora ble avgjørende
SMFBs internasjonale erfaring gjennom kunder som Diadora var avgjørende for valget.
– Destination Canada falt for vår kreative måte å tenke på, og vår tilnærming til media spend og distribusjon, noe som er nok en anerkjennelse for vår filosofi på disse områdene, sier konsulent og partner i SMFB Engine, Kristjan Mar Hauksson.
Hauksson får støtte fra Jon Mamela, Chief Marketing Officer hos Destination Canada. Om begrunnelsen av tildelingen til SMFB Engine og DIG-gruppen, sier han:
– Vår vurdering var basert på strategisk tenkning, kreativitet, innovasjon, integrerte medieopplevelser, og en bevisst evne til å levere fantastiske resultater. SMFB Engine og Byråene i DIG-gruppen demonstrerte en kombinert evne til å utnytte teknologi og digitale muligheter i gjennomføringen av innovative innholdsmarkedsføringsplaner.