Norske jobber videre i Media, Design og Entertainment
Cannes Lions: Arbeider fra TRY, Creuna og Uniform er i finale på festivaldag fire.
I formiddag ble shortlistene i Media, Design, Product Design, Entertainment og Entertainment for Music offentliggjort, med fire nye norske nominerte jobber.
I kategorien Media er det den allerede Cannes-premierte «Brad is Single» for Norwegian av TRY som er videre. Underkategorien er Travel, Transport & Leisure. Samme jobb vant sølv i Print & Publishing mandag kveld.
I Design er to norske jobber finalister: «Krone økologisk brygg» for Norbrew AS av Creuna, og «Fakultet for kunst, musikk og design» for UIB av Uniform, i henholdsvis Alcoholic Drinks og Creation of a new Brand Identity: Corporate.
I Entertainment-kategorien kom nok en TRY-jobb til finalen: «Kjetil vs Sara» for Tinemelk, som er i underkategorien Talent: Sports. Samme jobb var nominert i Promo & Activation tidligere i uken.
Vinnerne i alle nevnte kategorier annonseres onsdag kveld.
Samtlige av dagens finalister vant tidligere i år gull i Gullblyanten: «Brad is Single» i Print, «Krone økologisk brygg» i Pakningsdesign, «Fakultet for kunst, musikk og design» for UIB i Identitet og «Kjetil vs Sara» i Film.
Mandagens prisutdeling i Cannes Lions endte med seks norske løver: to sølv og to bronse til POL og jobben «25 m2 Syria» for NRK TV-aksjonen/IKEA, mens TRY vant en sølv for «Brad is Single» for Norwegian og en bronse for «Kåte virlaval» for DNB.