Skal skape Facebook-suksess for britisk humorgigant

JCPR skal styre BBC Brits sosiale medier-kanaler i Norge.

85480 7f7a1 original
Fra venstre: Rådgiver Rebecca Goodchild, sosiale medier-rådgiver Christian Kruse og byråleder Henrik Juel Teige. Foto: Thuy My Do Thi

JCPR har blitt valgt som det norske byrået som skal produsere og distribuere innhold for BBC Brit i sosiale medier. Underholdningskanalens Facebook-side har i dag 642.000 følgere globalt.

– Populært med britisk humor

Rebecca Goodchild, kundeansvarlig for BBC Brit i JCPR, er henrykt over det nye samarbeidet med TV-giganten:

– Det er veldig spennende at vi nå skal jobbe med en så internasjonalt anerkjent aktør som BBC. Britisk humor er en stor greie i Norge, og flere av BBC-programmene er allerede hellige for norske seere. Det er et utrolig stort potensiale for BBC Brit her til lands, sier Goodchild.

JCPR skal lage innhold kontinuerlig, med særlig fokus på programmer som «Top Gear», «QI» og «The Graham Norton Show».

Fornyer Facebook-strategi

Goodchild forteller at byråets sosiale medier-team har hatt fokus på å fornye BBC Brits innholdskonsepter i sosiale medier. Til nå har underholdningskanalen hatt stor suksess med å legge ut klipp fra de største programmene.

– Vi har rådet BBC Brit til å fortsette med deler av sin sosiale medier-strategi. Samtidig vil vi lansere flere overordnede temakategorier som vi har stor tro på at følgerne kommer til å like, sier Goodchild.

Hyller kreativitet

Fem norske byråer ble invitert til byråkonkurranse ved BBC Brits hovedkontor i London. Kanalens markedssjef, Richard Spragg, forteller at de falt for JCPRs kreative løsninger.

– JCPRs styrke ligger i at de kan levere tradisjonelt innhold samtidig som de har stor kreativ kapasitet. De har imponert oss med mange gode løsninger på det området, sier Spragg.