PR- og SoMe-heder til «Vennskapsfrokost»

TINE-kampanjen «Vennskapsfrokost» av JCP i samarbeid med Røde Kors har kapret tre nominasjoner i årets Shorty Awards, i tillegg til en plass i Top 40 Campaigns i SABRE Global Awards.

86890 89650 original

«Vennskapsfrokost» var et resultat av at TINE og samarbeidspartneren Røde Kors ble utfordret til å være med å endre nordmenns syn og innstilling til flyktninger som kom til Norge fra Syria og andre steder. Løsningen ble å sende ut invitasjoner om å spise frokost på asylmottak til nordmenn over hele landet via 26 millioner melkekartonger.

Resultatet var at 7000 barn og voksne delte frokost sammen på 94 asylmottak 22. oktober 2016.

«Vennskapsfrokost» er nå nominert til tre priser i sosiale medier-kåringen Shorty Awards for kampanjen. I tillegg er den plukket ut som én av 40 (ut fra 5000 innsendte bidrag) til Top 40 Campaigns i SABRE Awards, som foregår førstkommende onsdag.

I Shorty Awards er kampanjen nominert i kategoriene Live Events, Food and Beverage og Civic Engagement. Prisutdelingen foregår 15. november i New York.

– Priser som dette er så klart veldig hyggelig, men viktigst av alt minner det oss om at næringslivets rolle i samfunnet ikke bare anerkjennes, men blir viktigere og viktigere å forholde seg til for alle parter. Jeg er helt sikker på at vi kommer til å se flere slike kommunikasjonsløsninger fremover, ikke bare fordi det er viktig, men det gir også større langsiktig effekt, sier reklamekonsulent hos JCP, Lars Eia Kirkholm.

– Vennskapsfrokost er et case som omhandler samfunnsansvar. Det er jo en stor internasjonal trend at det investeres mye i den typen kommunikasjonsløsninger. Jeg både tror og håper vi vil se enda mer av dette fremover, også i Norge. Uansett er vi veldig stolte av å bli nominert, og forhåpentligvis vil det inspirere flere til å tenke i samme baner, avslutter Kirkholm.

«Vennskapsfrokost» har tidligere mottatt innovasjonsgull i In2SABRE Awards samt gull i eventprisen Trophées de l’Evénement.