Lovie-kjærlighet til POL og Good Morning
Den europeiske versjonen av Webby Awards har priset to norske kampanjer med gull.
The Lovie Awards er litt som Eurobest: Cannes Lions’ ikke fullt så store europeiske fetter, men likefullt en prestisjetung konkurranse å utmerke seg i. Nå har to norske prismagneter av noen jobber gjort nettopp dette: POL henter hjem to priser for Audi-jobben «Enter Sandbox»: Gull i kategorien Internet Video (Best Use of Interactive Video), samt utmerkelsen The People’s Lovie Award, som er stemt fram på nettet.
Gull ble det også på nettstedet «Kygo Life – My Story» for merkevaren Kygo Life av Good Morning, som vant sitt gull i kategorien Websites (Best Design Aesthetic).
Begge jobbene har vunnet adskillige utmerkelser allerede: «Enter Sandbox» har vunnet Yellow Pencil i D&AD, gull og sølv i Clio, gull, to sølv og to bronse i Cannes, FWA of the Month og nå gull i Lovie Awards.
«Kygo Life – My Story» har tidligere vunnet gull i European Design Awards, Site of the Day og Developer Awards på Awwwards, FWA of the Day, i Sølvtaggen, to sølv, en bronse og et diplom i Gullblyanten og Årets Visuell/AD i MMM.
«Så bra. Smilefjes»
Thorbjørn Ruud, som er kreatør på «Enter Sandbox» sammen med Petter Bryde i POL, har denne konsise kommentaren: – For å sitere markedsjef i Audi, Tommy Jensen da jeg sendte han nyheten: «Så bra. Smilefjes».
Byråleder Eirik Fjellaksel i Good Morning er noe mer utbroderende.
– Vi er veldig stolt og glad for at nettsiden vi laget for Kygo Life gjør seg så bemerket og attpåtil vinner «Best design» av alle nettsider i hele Europa. Spesielt når vi vet hvor mye tid og kjærlighet vi har puttet inn i dette, kjennes det ekstra godt å få en slik anerkjennelse av en jury som jobber i samme bransje som oss, sier Fjellaksel.
Her kan du se alle vinnerjobbene i konkurransen.