Aphru går globalt med Patchwork

Det norske klesmerket Aphru innleder samarbeid med Patchwork med ambisjonen om å bli en internasjonal merkevare.

87593 140f2 original
Anita Godell (t.v.), eier og designer i Aphru, og Merethe Nyvold Johannessen, CEO i Patchwork Norway.

Det norske klesmerket Aphru så dagens lys i 2014 og har på snaue fire år etablert seg med egen concept store på Paleet i Oslo i tillegg til distribusjon i et 30-talls butikker i Norge. Merket selges også i rundt 10 butikker i utlandet, samt på flere store cruise-båter. Den norske designeren Anita Godell er gründeren bak klesmerket.

– 2018 blir året hvor vi skal satse digitalt på egen nettbutikk, og i større grad rette blikket utenfor Norge. I første omgang satser vi mot Tyskland. Jeg har store forventninger til samarbeidet med Patchwork og har god tro på at det vil gi gode og synlige resultater, sier Godell.

– Den viktigste distribusjonskanalen i tiden fremover vil være nettbutikken, og vekst av denne kanalen er det Patchwork som skal hjelpe til med. Nettbutikken er i dag åpen for salg i Norge, men vil snart også lanseres for internasjonal handel, legger hun til.

– Superspennende prosjekt

– Det bærekraftige fokuset, det tidløse designet og den høye kvaliteten har for alvor blitt oppdaget av kvalitetsbevisste kvinner, sier byråleder i Patchwork, Merethe Nyvold Johannessen.

– Med den spennende tiden vi er inne i for retail, er dette et superspennende prosjekt for oss. Aphru er foreløpig litt ukjent, men vi tror at merkevaren har et stort potensial for vekst på nett. Målgruppen er de kvinnene som i en hektisk hverdag ville elsket å finne seg «sitt» brand. De setter pris på klær hvor designet er så flott at du kan bruke klærne like gjerne på jobb som på fest, samtidig som kvaliteten og komforten er så høy at du er komfortabel selv på reise, avslutter byrålederen.