SMFB vant «Tett på» 2017

Reklamebyrået SMFB med kunden Freia gikk helt til topps i Amedia Salg og Markeds reklamekonkurranse «Tett på» 2017 for sin «Heltestatus»-kampanje for Freia. Prisen ble utdelt under fredagens Gullblyanten i regi av Kreativt Forum.

«Tett på» kårer den beste reklamen i de lokale mediene til Amedia Salg og Marked, både på papir og digitalt. SMFBs «Heltestatus»-kampanje for Freia ble vinneren av «Tett på» i fjorårets tredje og siste tertial. 

Se casefilmen fra «Heltstatus»-kampanjen her (saken fortsetter under).


Tre tertialvinnere konkurrerte om topplassen, der premien er en tur for tre personer til ad:tech-konferansen høsten 2018 i New York. De tre som konkurrerte om topplasseringen var Schjærven Pilot med «Kjærlighetsforsikring» for Eika Gruppen i første tertial, Geelmuyden Kiese med en kampanje for Sparebankstiftelsen DNB i andre tertial og vinnerkampanjen fra SMFB i det siste tertialet i 2017.

– Tre sterke finalekandidater og en svært så god vinner av «Tett på» 2017. Og ikke minst et morsomt konsept ved å snu ting på hodet. Her reklamerte man ikke for en premie som skulle gå til seg selv da selve premien skulle gå til noen helt andre et annet sted i landet, sier salgsdirektør og jurymedlem Vegard Kvalvaag i Amedia.

Amedia Salg og Marked ønsker med «Tett på» å inspirere til kreativitet på de lokale flatene.

– Og det manglet ikke på kreativitet hos vinneren fra SMFB med Freia som kunde. Kreativt tenkt, og flott gjennomført via mange lokale medier, sier Kvalvaag.

Det kreative teamet på vinnerjobben er Per Erik Jarl og Christian Hygen. Ellers besto teamet av Vibeke Wiedswang, Torstein Drogseth, Lars Istre, Christopher Lorang Dahl, Magnus Snickars, Sverrir Brynjolfsson, Mia Jacobsen, Line Smedstad, Jens Bull (produsent Mexiko Media) og Margret Bergheim (regissør Mexiko Media).

– Årets helter i Amedia

Fra juryens begrunnelse: «Annonsøren som var tettest på i år er ikke den typiske lokalannonsøren. Det er en stor aktør som leverer høyinteresse-produkter. Annonsøren heter Freia, og i tredje tertial fristet de forbrukere i hele landet til å bli lokale helter ved å kjøpe sjokolade. Det å kunne få en nasjonal kampanje til å føles lokal er fint og føles nytt. SMFB og Freia er årets helter i Amedia.»

I 2016 var det byrået Whitefox og Coop Nordland som vant «Tett På», da med kampanjen «Coop Nordland 100 år».

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.