Starcom vant Takeda-pitchen

Legemiddelselskapet Takeda har valgt Starcom som mediebyrå. Avtalen gjelder for handelsvarer, reseptfrie legemidler og established brands. Dermed forlenges et kundeforhold som har vart i mer enn 12 år.

88819 a2e8a original
Damer på begge sider av bordet: Stine Langseth (Starcom), Tove Nestås (Takeda), Liv Titlestad (Starcom), Ingrid Wigum Gjersvold (Takeda) og Camilla Rochling Borander (Takeda)

Takeda er en tradisjonsrik merkevare som har vært tilstede i det norske markedet siden 1874, da under navnet Nycomed. Selskapet står bak kjente merkevarer innenfor kosttilskudd og legemidler som distribueres via apotek.

– Vi har hatt et bra samarbeid med Starcom i 12 år som har gitt gode resultater. Etter en pitchprosess med et utvalg byråer viste det seg at Starcom fortsatt var det beste alternativet, sier Erik Svea som er Business Unit Director Established brands & OTC i Takeda.

– Når en pitch først blir utlyst kan man aldri være sikker på utfallet, og spesielt ikke når man har jobbet sammen i mer enn 12 år. Derfor er det en stor anerkjennelse og ekstra hyggelig at Takeda ønsker å fortsette å jobbe med oss. Her har teamet gjort en kvalitetsjobb over tid, og sikret at en viktig kunde forblir i Tollbugata, sier Peder Mittet, byråleder i Starcom.

Svea begrunner valget i kompetanse om digitale kanaler.

– Det er viktig for oss å ha en strategisk samarbeidspartner på medievalg med gode måleverktøy, smart rådgivning og høy kompetanse innenfor digital medieplanlegging.

Takeda skal satse enda mer på digital kommunikasjon og innholdsmarkedsføring i årene som kommer.

– Fremover blir det viktig å lage markedskommunikasjon som er enda mer samstemt på tvers av produktene våre. De siste årene har vi satset på innholdsmarkedsføring for produktserien Nycoplus, men fremover vil dette gjennomsyre hele vår produktportefølje, avslutter Svea.