POL ble mestvinnende i Gulltaggen

Best in Show til «Enter Sandbox» av POL og «Remarkable» av Remarkable og ANTI. Sistnevnte vant også utmerkelsen «Most Disruptive of the Year». TRY/Apt vant flest antall priser og Jan Grønbech ble hedret med Æresprisen.

89285 a3a8a original
ANTI og Remarkable vant én av to av kveldens «Best in Show» i Gulltaggen for nettbrettet Remarkable. Det ble også «Best in Show» på «Enter Sandbox» for Audi av POL.

Etter å ha vunnet et betydelig antall priser ute og hjemme for Audi-jobben «Enter Sandbox», inkludert Grand Prix i Gullblyanten i mars, mottok POL og samarbeidspartnerne MediaMonks den ypperste prisen Best in Show under prisutdelingen i Gulltaggen torsdag kveld.

POL vant også gull i kategoriene Branded Technology og Håndverk for samme jobben, samt gull i Mediestrategi for Telenor Yng sammen med Starcom.

Best in Show vant også ANTI sammen med gründerne av nettbrettet Remarkable. Denne vant også gull for beste produkt eller tjeneste og ble kåret til «Most disruptive of the year».

TRY henter flest priser i løpet av kvelden, inkludert et gull, to sølv og et bronse til Røde Kors-jobben «Fail». Det ble også udelt gull til Anorak, Morgenstern, Starcom, Geelmuyden Kiese, The Oslo Company og Los & Co / Hold Student.

Æresprisen gikk til Jan Grønbech, som har hatt ledende stillinger i SOL, Aftenposten og Doubleclick.

Her er alle vinnerne i årets Gulltaggen:

Produkt eller tjeneste

  • Gull: «Remarkable» av Remarkable og ANTI
  • Sølv: «Hold Student» av Hold Student og Los & Co
  • Bronse: «Yr app, været tolket og servert» av NRK

Branded Technology

  • Gull: Audi, «Sandbox» av POL med Mediamonks
  • Sølv: Telenor, «IOTV» av TRY med Apt, Rubicon og Starcom
  • Bronse: DNB, «Skjermen som hjelper deg å parkere» av TRY med APT og Vizeum

Best bruk av data

  • Gull: FINN, «Godt brukt år!» av Morgenstern
  • Sølv: Storebrand, «En fremtid å glede seg til» av New Work AS med Stir og Starcom
  • Bronse: Tryg, «From pixels to people» av Carat med TRYG

Kampanjeside

  • Gull: Røde Kors, «Fail» av TRY med APT, Tangrystan og Carat
  • Sølv: FRI, «Gå for meg» av Per Høj med Tangrystan
  • Bronse: NORAD, «Save Tropical House» av Gambit Hill+Knowlton Strategies med Good Morning

PR og fortjente media

  • Gull: Amnesty Norge, «The Distress Signal» av Anorak med Både Og, Making Waves og Bacon
  • Sølv: FRI, «Gå for meg» av Per Høj med Tangrystan
  • Bronse: GramArt og NOPA, #Utenmusikk av Anorak

Online video

  • Gull: GramArt og NOPA, #Utenmusikk av Anorak
  • Sølv: Røde Kors, «Fail» av TRY med APT, Tangrystan og Carat
  • Bronse: Oslo Brand Alliance (VisitOSLO, Oslo Business Region, Oslo regionen), «The Great Escape Oslo» av Trigger Oslo AS med Waterdrop

Sosiale medier

  • Gull: BUFDIR, «Ikke greit», en kampanje mot hatprat av Geelmuyden Kiese med SandeFredin, Hinda Fahre (Palookaville) og Splay Networks
  • Sølv: Røde Kors, «Fail» av TRY med APT, Tangrystan og Carat
  • Bronse: FRI, «Gå for meg» av Per Høj med Tangrystan

Håndverk, design

  • Gull: Rottefella Outdoor Apparel av The Oslo Company med Your Majesty Amsterdam
  • Sølv: «Douchebags online store» av Los & Co med Kodebyraaet og Douchebags
  • Bronse: Digital identitet og nettløsning for Bekk av Bekk

Mediestrategi

  • Gull: «Telenor YNG, en lansering på målgruppens premisser» av Starcom med POL
  • Sølv: Kuppet – «WANTED» by Diplom-Is av We Are Live med Mediacom
  • Bronse: Røde Kors, «Fail» av TRY og Carat med APT og Tangrystan

Håndverk, produksjon

  • Gull: Audi, «Sandbox» av POL med Mediamonks
  • Sølv: Norad, «Save Tropical House» av Gambit Hill+Knowlton Strategies med Good Morning
  • Bronse: Telenor, «IOTV» av TRY med Apt, Rubicon og Starcom

Integrert kampanje

  • Gull: FINN, «Ønskes kjøpt: Havplast» av Morgenstern
  • Sølv: Øyafestivalen, «Guided by Fans» av Anorak med Visit Oslo, Øyafestivalen, Visit Norway, Oslo Brand Alliance, Feed, Print House
  • Bronse: FRI, «Gå for meg» av Per Høj med Tangrystan
  • Bronse: Smash! «App app app» for Nidar/Orkla av Per Høj

Mobil

  • Gull: «Hold Student» av Hold Student og Los & co
  • Sølv: Kygo Life, «Kygo Sound»av Apt
  • Bronse: NORAD, «Save Tropical House» av Gambit Hill+Knowlton Strategies med Good Morning

Nordisk studentpris

  • Gull: «Apple Atmosphere» av Adam Stark, Hanna Lundberg, Hugo Barne og Savante Ahlman fra Berghs School of Communication.
  • Sølv: «Welcome to Syria» av Jack Strömer, Victor Lindkvist og Simon Magnusson fra Berghs School of Communication
  • Sølv: Finn, «Drop inn» av Carina Hegreberg og King Nguyen fra Westerdals
  • Bronse: «Ditch the Label» av Jack Strömer, Victor Lindkvist og Gustaf Haffling fra Berghs School of Communication