«Smoooth Bass» går som varmt hvetebrød

Halvnaken mann treffes av lydbølger i ny og viral film fra den europeiske betalingsleverandøren Klarna. NORD DDB i Stockholm står bak.

89219 88ef5 original

Klarna-reklamefilmen «Smoooth Bass» er nær ved å runde fire millioner visninger på YouTube. Betalingsleverandøren står allerede bak tre virale filmer, laget sammen med NORD DDB i Stockholm: En fisk som kjører sklie, en hundeliknende skapning som svømmer og en ost som høvles i det uendelige. Med «Smoooth Bass» utforsker en halvnaken mann hva basstunge lydbølger kan gjøre med kroppen.

– Vi tar i bruk alle tilgjengelige virkemidler for å komme gjennom skjermen og treffe mottakernes sinn og kropp. Denne gangen utforsker vi forholdet mellom lyd og hud, sier Martin Lundgren, som er tekstforfatter hos NORD DDB.

Fra tech-selskap til livsstilmerke

Vinteren 2016 innledet Klarna en varemerkereise fra det som da ble oppfattet som et typisk tech-selskap til å bli et livsstilmerke.

– Den nye filmen skal også illustrere kjernen i alt vi gjør hos Klarna er en «smoooth» opplevelse, sier markedssjef hos Klarna, David Sandström.

Det er den amerikanske og smått absurdistiske regi-duoen Perlorian Brothers i produksjonsselskapet MJZ som har laget filmen. Den er i skrivende stund sett 3.993.678 ganger på YouTube. «Smoooth Bass» går nå også som TV-reklame.