Gull til JCP i London

Å donere bort en gammel logo er ikke det dummeste du kan gjøre. 3. mai ble JCP tildelt gull for nettopp «The Logo Donation Project» av Brand Film Festival i London.

89382 a8cbc original
Til venstre: Øystein Tynning, administrerende direktør i JCP Nordic. Til høyre: Creative Director i JCP PR & Advertising, Paul Little.

Brand Film Festival feirer årets mest kunstneriske, kreative og effektive merkevarefilmer i hele Europa, fra YouTube-videoer til dokumentarfilmer. Dette er tredje gang festivalen arrangeres, og det er bransjemediene Campaign og PR Week som står bak.

Torsdag 3. mai ble JCP tildelt gull for sitt arbeid med «The Logo Donation Project» i kategorien B2B, hvor JCP donerte bort sin egen logo til et bilvaskeri i Romania, nå kalt JCP Carwash. Jobben har tidligere blant annet vunnet gull i Gullkorn og bronse i Gullblyanten, og den er nominert i årets utgave av New York Festivals, som har prisutdeling 17. mai.

Andre bidrag i årets konkurranse ble sendt inn fra større merkevarer som Jaguar, Carlsberg, Bacardi, Snickers, Virgin Media, Sky og Unilever.

– De genuine merkevarehistoriene

– Vi synes det er flott at Brand Film Festival fokuserer så mye på de genuine merkevarehistoriene, i stedet for å de lange reklamene. Det gjør at vi er ekstra stolte av dette gullet, sier Paul Little, Creative Director i JCP.

2. plassen i samme kategori gikk til Lucky Generals og D&AD med «Mums», og Dear Friends with BZW Entertainment og Volvo Construction Equipment med «Building Tomorrow» kom på 3. plass.