Mester Grønn valgte WE Oslo

WE Oslo har fått oppdraget med å revitalisere merkevaren Mester Grønn. Oppdraget er byråets største hittil, og omfatter alle sidene av merkevareopplevelsen.

89425 75067 original
Fra venstre: Kristine Lillevik, Tonje Lie Høivik, Mari Bøhm Telle, Hege Hildeng, Lucia Cantu og Linn Bakke (Camilla Hansteen og Julie Lervik Irvung var ikke tilstede da bildet ble tatt).

Mester Grønn er med sine mer enn 120 butikker Norges største heleide blomsterkjede. Med hjelp fra WE Oslo skal selskapet fornye sin selskapsprofil, sin merkearkitektur og sine emballasjeløsninger.

– Mester Grønn er en kjent og kjær merkevare med høy synlighet. Å bidra til å forsterke den ytterligere er en stor tillitserklæring. Oppdraget gir oss muligheten til å jobbe på tvers av alle kommunikasjonsdisipliner, designe hele brukeropplevelsen. For oss er dette en milepæl, sier Kristine Lillevik, partner i WE Oslo.

Behov for en ny tankegang

– Mester Grønn har en solid posisjon i dag, men må sko oss for fremtiden. Vi skal være den aktøren som ligger i front og tenker nytt og annerledes på kommunikasjon og merkevarebygging, forteller Hege Hildeng, markedsdirektør i Mester Grønn.

– Kundene i dag forventer sømløse og gode handleopplevelser, uansett hvor og når de møter oss. For å kunne innfri kundens forventninger og styrke vår posisjon, trenger vi gode identitetsverktøy.

Oppdrag av denne typen har hele tiden vært et mål for byrået, ifølge Lillevik.

– Vi har helt fra starten ønsket å være et designdrevet merkevarebyrå, blant de ledende på identitetsdesign. Dette oppdraget beviser at vi er kommet til det nivået at vi kan jobbe med de største og mest synlige merkevarene.